06 Jun 2011

Cacing Bersyukur Tidak Di Jadikan Manusia

Salam.. Rasa2nya belum lambat lagi nk ucap sesuatu.. just nk ucap,selamat menyambut Bulan Rejab >.< hi2
Hari ni terbaca satu kisah,sO elOk lah dkOngsi b'sama kisah ni.. jOm baca...tenGok cita ape...

Suatu hari Allah SWT memerintahkan malaikat Jibril AS utk pergi menemui salah satu makhluk-Nya iaitu kerbau dan menanyakan si kerbau adakah dia senang telah diciptakan Allah SWT sbg Seekor Kerbau..Malaikat Jibril AS segera pergi menemui si Kerbau..

Gambar sekadar menambah perisa utk kOrang membaca..>.< ncem lh kerbau ni..ada janggut..

Di siang yg pns itu si Kerbau sdg berendam di sungai.Malaikat Jibril AS mendatanginya kemudian mulai bertanya kpd si Kerbau, "Hai Kerbau,apakah kamu sng telah dijadikan Allah SWT sbg seekOr Kerbau". Si Kerbau menjawab..

"MasyaAllah,Alhamdulillah,aku b'syukur kpd Allah SWT  yg telah mnjadikan aku sbg seekOr Kerbau,drpd aku di jdkan-Nya sbg seekOr Kelawar yg ia mandi dgn kencingnya sendiri."Mendengar jawapan itu,Malaikat Jibril AS segera pergi menemui seekor Kelawar.
                               
Kelawar ke ni..?? Boleh tambah kaler kalau kOrang nk cantik..cumel lh kelawar ni..


Malaikat Jibril AS mendatangi seekOr Kelawar yg siang itu sdg tidur b'gantungan di dlm sebuah gua.Kemudian mulai b'tanya kpd si Kelawar..Hai Kelawar,apakah kamu sng tlh dijadikan Allah SWT sbg seekOr Kelawar..? Kelawar menjawab...

"MasyaAllah,Alhamdulillah aku b'syukur kpd Allah SWT tlh menjadikan aku seekOr Kelawar drpd aku dijadikan-Nya seekOr cacing.Tubuhnya kecil,tggl di dlm tanah,bjalan menggunakan perutnya.."Jwb si Kelawar..Mendengar jwpn itu,Malaikat Jibril menemui si Cacing yg sdg merayap di ats tanah..

Tiada Cacing jln ats tnh ditemui,ni cacing jln dlm blOg..>.< Kacak cacing wana pink ckit.. ^_^


Malaikat Jibril AS b'tanya kpd si Cacing."Wahai c Cacing kecil,apakah kamu sng tlh di jd kan Allah SWT sbg seekOr Cacing..". Si Cacing lalu menjawab tanpa b'fikir..

"MasyaAllah,Alhamdulillah,aku berasa sngt b'syukur kpd Allah SWT yg tlh menjadikan aku seekOr Cacing,drpd dijadikan-Nya aku sbg seOrang Manusia..Apabila mereka tidak memiliki iman yg sempurna dan tidak beramal kpd suruhan Allah SWT,ketika matinya pula mereka akan disiksa selama-lamanya."

Renung-Renungkan


Haa....Nk tau malaikat Jibril nk pergi mana lps jumpa cacing..?? ngehehehe...paksa lah gi jumpa Si Cacing...tanya dia kan bgs..jgn tanya aku..aku baca smpai ni je,sO aku kOngsi sampai ni je lah...>.<
K.bye..wasalam....jgn marah..






Tiada ulasan:

Catat Ulasan