01 Jun 2011

Permintaan

Salam... ^_^ Hari ni masuk dh bulan Jun..Ada apa dgn bulan Jun..?? Ntah..depa pun tak tau..haha
Yang pasti bulan Jun bulan kelahiran aku lah..yuhuuu.. ('o') prOmot bln kelahiran jap~~~tp bukan aku nk cita psl bln Jun lah yer...aku nk cita pasal lain..ni pasal sesuatu yg bOleh di ketagOrikan sbg "Pemintaan"..sO,apa kene mengena dgn "Pemintaan..?? " kene baca lah apa yg aku tulis..eh..silap~~kene baca apa yg aku taip..hehehe..sbb mana dpt nk tulis..ni bkn nya kertas..>.<

Al-kisah nya,kita ni manusia mmg slalu lah nk minta sesuatu kat Allah..minta apa saja padaNya pada bila2 masa..tak kira lah minta time dah sakit tenat ke,time susah ke,time terdesak ke n apa2 je lah bila nk perlukan pertOlongan dari Allah..Tp pernah tak kita b'fikir...?? fikir apa..?? ntah..aku pun tak tau lah..hahaha lu fikir lah sendiri...bak kata nabil..tp kita fikirkan yg ni dulu lah...baca lagi yer....

Kdg2 kita mengira bahawa yg kita inginkan adalah yg terbaik bagi kita..padahal itu adalah hal yg paling buruk utk kita... Kdg2 kita mengira yg kita rasakan adalah yg buruk bagi kita,padahal itu adalah hal yg terbaik utk kita..mmg dah lumrah lah merasa sedemikian...

Kita tidak tahu apa yg Allah beri pada kita,meskikah yg buruk @ baik..Tapi..ada satu hal yg bOleh kita jadikan hikmah jalan yg Allah berikan pd kita..cer baca~~ cer baca~~ngehehe >.<

"Aku pinta padamu ya Allah,setangkai bunga yg segar,harum bak kasturi..
 Tapi diberikanNya aku kaktus yg berduri..."

"Aku pinta padamu ya Allah,binatang yg cute dan senang dijaga..
Tapi diberikanNya aku seekOr ulat.."

Setelah puas "Permintaan" di minta tapi dibalas dgn yg lain,aku menjadi sedih,kecewa...betapa sungguh tidak adilnya pembalasan itu..kemudiannya menjadi manusia yg tidak bsyukur..Nauzubillah~~ Tapi,disebalik permintaan,Allah itu sebenarnya Maha Adil utk hamba-hambaNya..

"Kaktus yg diberikan telah bertukar menjadi bunga yg sangat cantik,secantik bunga yg telah diminta sebelumnya...dan Ulat yg diberikan itu pula telah bertukar menjadi kupu-kupu yg teramat cantik.Itulah jalan Allah.. Indah pada waktu nya..

Allah tidak memberi apa yg kita harapkan..
Tapi,Allah berikan apa yg kita perlukan..Kdg2 kita sedih ,kecewa dan sebagainya..Dgn nikmat disebaliknya Allah mahu hambaNya bersyukur di atas segala "Permintaan"....






Tiada ulasan:

Catat Ulasan